Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2011 13:31 - Главата ми е база данни – оттук до края на света:(
Автор: kcekce Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2108 Коментари: 7 Гласове:
1

Последна промяна: 14.07.2011 14:58


Аз явно пак съм в периода на серията каръщини. А тези периоди винаги стартират с компютърни повреди… След като в резултат на дълги мъки и занимавки оправихме настолния комп, той пак се скапа. Дори не зарежда Уиндоус. Междувременно смятах да го ползвам, докато пращам на поправка EeePC-то – което откак му изтече гаранцията (и откак на последна гаранцийка го дадох да му сменят вентилатора) прегрява като КОТЛОН и в по-горещи дни работи по 2-3 часа макс, преди да блокира от маларична треска. Една чудна работна нощ (когато бях решила да си понаваксам бачкането) ми крашна Word-а в 4:30 ч., след като бях писала един файл около 3 часа. Рековъри документ нещо? Цъ! Търсих го това рековъри по всички известни на Гугъл начини, ама безрезултатно. В беса си се зарекох ОЩЕ УТРЕ да си взема ново нетбукче и си легнах да спя.

 

На другия ден рових трескаво за компактни лаптопчета. Да е възможно най-малко, та да се разнася лесно – лято е, пътува ми се, а ако съм в отпуска няма кой да ме замести. Събрах си списък с няколко модела на различни фирми с цена около 600-700 кинта “на ново”. И взех да ровя за мнения за тях… Не щеш ли вместо мнение за една мини-Тошибка намирам обява, че някой я продава супер запазена за 300 лв., с 2 гига RAM срещу 20 лв. доплащане. Незабавно звъня на посочения номер. Пичът потвърждава – да, продавам го още, когато искаш можеш да го видиш и пробваш. Викам “колко бързо може да стане това?” и добавям ненужното пояснение “щото искам да си изхвърля другия комп възможно най-скоро през прозореца, а нямам на какво да работя”:) Уговаряме си среща същия ден в 19:00 ч.

 

Малкият Тошко (тошибата), въпреки че е на 2 години, наистина е поразително запазен, сякаш изобщо не е бил ползван. Попада в ръцете ми лъскав като новородено, в оригиналната кутия, с оригиналните книжки и упътвания, оригиналното CD с Windows XP Home и оригиналното калъфче (дори!) за дисплея. Матовите копченца на клавиатурата дори не са изтъркани – а аз лично ги “лъснах” само за една седмица после. Компчето работи като пушка, цъка графиките като слънчогледови семки и изобщо е супер, като изключим малко ситната клавиатура. На всичкото отгоре е с всичко наинсталирано и няма нужда да се занимавам допълнително с него – само един Photoshop му слагам и е готов за работа. А освен това женското в мен обажда – “Колко е сладичък и мъничък!” * поток от лиги *

 

Взимам го веднага и седмица-две се наслаждавам на безупречните му действия. EeePC-то остава да стои изключено на сянка, да не вдигне температура пак случайно. А и не искам да го гледам даже. Викам си, ремонтът ще почака до деня, в който имам много време и се чудя какво да правя. Тошко ми върши страхотна работа, тежи половин път по-малко, по-компактен е и му държи по-дълго батерията. Бонбон!

 

Само дето вчера Тошенцето нещо взе да забива. Два пъти го рестартирах, след което реших да му сложа най-сетне антивирусна. Пак по нощите. Спомням си как един украински гост у нас спасяваше голямото ми животно с Dr. Web и решавам да пробвам тази програма вместо ESET NOD32. Дръпвам я от един руски сайт и за моя изненада откривам, че дори е преведена на български. Що пък не? Пускам го да цъка на БГ и да се инсталира. Пита ме изрично има ли други антивирусни програми, щото ако имало, инсталацията “може да предизвика непредвидими последици”. Няма друга антивирусна, това го знам. Следващ въпрос – а някакви “защитни стени” (мразя некадърни преводачи, ей!) има ли, да не станат пак “непредвидими последици”? Позамислих се какви ли са тия стени и дали визират файъруола на уиндоуса, ама все пак дадох отговор “няма”. “Докторът” си тръгна нормално и направи бърз скан. Нищо намерено. Пускам му пълен скан на системата за всеки слу, попрочитам още туй-онуй из нета за приспиване, и тъй като сканирането се е затлачило от 100 години на 16 % просто го спирам и гася компа да почива. Ай лека нощ…

 

Сутринта го пускам и “докторът” се активира още преди да се е заредил десктопът. Почва пак да се мотка с пълния скан, отказвам го, ама десктопът си остава недокрай зареден – на статус бара няма ни иконки за нета, ни за скайп, ни за език. Аре пак рестарт. Този път попадам на прилично изглеждащ десктоп и отварям Мозилата та да си свърша работата най-сетне. Да, ама Мозилата блокира. И на ctrl-alt-del не реагира. Рестаааарт! Викам си, може Мозилата да се е скапала. Пускам Internet Explorer и той също блокира… По абсолютно същия начин. Много готино.

 

Вдигам ръце от Тошето и отивам да бацам на EeePC-то – на него по-яко се работи сутрин, щото по пладнешки жеги прегрява още повече;) Ама дори не ме е яд за кинтите, които съм дала за новия комп:) Защо ли? Защото и без това неизвестни “доброжелатели” ми свиха остатъка от заплатата преди седмица:) Когато разбрах, че от забравената от мен за около час чанта (на заслон Страшно езеро) са изфирясали всички кинти, си направих сметката, че съм дала 320 лв. за нетбук, 200 лв. за два спални чувала и 30 лв. за палатака + разни други харчове, така че не са намазали повече от 200 лв:) Другото, на което се радвам е, че без малко да си понеса и по-обемните си “спестявания” с мен към крадците, ама все пак се сетих да ги оставя вкъщи:) Иначе положението е същото, както много пъти преди – общо 3 компютъра, от които нито един не работи като хората, а някои изобщо нямат пулс и дишане…

 

И да, знам, че за оня файл трябваше да си направя бакъп… Всичко знам… Искам просто ВЕДНЪЖ да имам нормален компютър, който да не изпада в трескаво бълнуване в летните жеги, да не ми разнообразява деня с необясними бъгове и забивания и ДА ВЪРШИ РАБОТА. Направо ми се реве вече, толкова ми писна…

 

P.S.: BTW Word-ът пак крашна и докато го писах този текст:) В знак на съгласие явно…




Гласувай:
1



1. panazea - Ех неволи !
14.07.2011 14:09
И моят комп се държи на честна дума ! Ха ха ! Свиркай си !
цитирай
2. kcekce - Ти щото си панацея,
14.07.2011 15:00
затова се държи;) Аз моите вече се чудя с какво да ги лекувам xD Почвам да си мисля, че аз съм най-ужасният компютърен вирус на планетата, който на всичкото отгоре не се хваща от никакви антивирусни... А писито в момента е наложено с лед откъм гъза xD
цитирай
3. panazea - Ха ха !
14.07.2011 15:30
Това си е трагикомедия !
Извини ме , стана ми смешно ! Сигурно на теб никак не ти е смешно !
Що ли си мисля , че най-големия вирус ни пуска Уиндоуса? Що ли си мисля , че ни тарашат компа , за да проверят какви програми имаме и ни пускат по нещичко?
Постоянно искат да се обновяват , постоянно нЕкви програмки ни се набутват !
Аз много им нямам вяра .
цитирай
4. kcekce - Все още само планирам
14.07.2011 15:43
да мина на Линукс/Убунту, защото за всичките му там преинсталации трябва да спра да работя на дадения компютър... който и да е той:) Иначе и аз имам такива подозрения - големият взе да позацикля, когато ме подгони със съобщения "Регнете се, уиндоусът ви може да е нелегален", а се скапа съвсем след инсталирането на някаква програма за оторизиране на уиндоус... Та "прозорците" на "малкия и мек" (microsoft) често ме предизвикват да се възползвам от реалния си прозорец за изхвърляне на някой комп от втория етаж xD BTW, смешно ми е, иначе трябва да се гръмна просто, ако не запазя чувство за хумор:)
цитирай
5. panazea - Приятел на сина ми
14.07.2011 18:44
сглоби моят компютър. Като го видя ще му искам телефона. момчето е много навътре в нещата . Може да ти помогне.
Аз ще ти стискам палци ! Пан
цитирай
6. kcekce - То сглабячи много,
14.07.2011 19:44
просто никой комп не може да се оправи с моята разнопосочна натовареност и моите мозъчни вълни май... И безхаберието ми какво инсталирам там и кога:) А и е трудно да пре-сглобиш нетбук...
цитирай
7. kcekce - Иии, Тошето пак в атака:)
19.07.2011 21:54
От антивирусната е било, знаех си. И естествено аз съм "вируса" - не само че е правила конфликт с файъруола, но е имало и AVG инсталирано, за което не съм си направила труда да знам:) А предните забивания сигурно са били поради тежестта на обработваното инфо (гледане на видео през dramacrazy със сървър speedy joe, това много компютри дори не успяват да го ЗАСВИРЯТ) и прегряването заради жегите. А сега - аре айляк;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kcekce
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1153119
Постинги: 395
Коментари: 1058
Гласове: 1662